Aproximativ 3.000 de clerici și credincioși buzoieni au participat vineri seară, 3 mai 2024, la Denia Prohodului Domnului și la procesiunea cu Sfântul Epitaf pe străzile din municipiu. Slujba a fost oficiată de Înaltpreasfințitul Părinte Ciprian, Arhiepiscopul Buzăului și Vrancei, în Catedrala „Înălțarea Domnului”, împreună cu un sobor de preoți și diaconi.
Slujitorii și credincioșii, adunați în jurul Sfântului Epitaf, așezat în baldachinul frumos împodobit din mijlocul bisericii, au cântat cele trei stări ale Prohodului, care exprimă sentimente de durere pentru răstignirea și moartea Domnului nostru Iisus Hristos.
„Cei care v-ați aflat în interiorul catedralei și ați cântat împreună cu noi acest imn de tânguire, numit «Prohodul Domnului», ați făcut-o nu ca cei ce nu au nădejde (cf. I Tesaloniceni 4, 13), ci cu credința că Cel care Și-a asumat, de bunăvoie, moartea pe Cruce și a fost îngropat cu trupul în mormânt este Biruitorul morții și al iadului, iar această biruință S-a arătat a treia zi prin slăvita Sa Înviere, minune prin care am primit și noi arvuna nemuririi și certitudinea propriei învieri, la sfârșitul istoriei. Am urmărit cu ochii credinței, în aceste zile încărcate de dramatism, evenimentele ce s-au petrecut atunci, în cetatea Ierusalimului, dar acele evenimente sunt trăite, duhovnicește, în fiecare an, de către toți cei ce cred cu adevărat în Iisus Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu întrupat, răstignit, înviat și înălțat la ceruri. Participarea la această slujbă specială a constituit, pentru fiecare dintre noi, un prilej binecuvântat de a medita la propria viață, la identitatea noastră de creștini și la ceea ce a făcut Dumnezeu pentru făptura Sa cea mai de preț – omul”, a subliniat Chiriarhul locului, în cuvântul de învățătură.
La sfârșitul Doxologiei mari, a avut loc procesiunea cu Sfântul Epitaf, care simbolizează ducerea către mormânt a Mântuitorului, desfășurându-se pe următorul traseu: strada Chiristigii, strada Frăsinet, bulevardul Unirii și înapoi la Catedrala Arhiepiscopală „Înălțarea Domnului”. Au fost făcute patru opriri, iar la fiecare oprire s-a rostit o ectenie.
După procesiune, toți cei prezenți au trecut pe sub Sfântul Epitaf, la intrarea în lăcașul de cult.