Luna februarie a anului 2024 a adus o realizare importantă pentru Seminarul Teologic Ortodox „Chesarie Episcopul”, școala medie cu cea mai îndelungată tradiție din municipiul Buzău, dedicată pregătirii tinerilor pentru slujirea Bisericii și folosul aproapelui: a fost lansat un nou website de prezentare, informare și promovare, disponibil la adresa de internet http://www.seminarulteologicbuzau.ro.

Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Ciprian, Arhiepiscopul Buzăului și Vrancei, suportul financiar și implicarea Centrului Eparhial, prin sectoarele Învățământ și activități cu tineretul, respectiv Cultural și comunicații media, pr. prof. Cristian-Marius Dima, directorul unității de învățământ, a coordonat eforturile unei echipe de profesori, absolvenți și specialiști de a contura o nouă imagine a școlii în mediul online. Demersul va facilita o vizibilitate mai largă a ofertei educaționale pe care o propune Seminarul buzoian pentru mai multe cicluri de învățământ: liceal – filiera vocațională, preșcolar (prin grădinițele-structuri „Căsuța Piticilor” și „Cuvioasa Parascheva” din municipiu), urmând ca, începând cu anul școlar 2024-2025, să fie înființată și o clasă pregătitoare, utilizând metoda de educație alternativă Step by Step.

Noul website al Seminarului a fost optimizat pentru a fi vizualizat pe toate dispozitivele, are un design plăcut, dinamic, este generos cu fotografiile de arhivă, care prezintă activitățile diverse din cursul anului școlar – zilnice sau de la evenimentele importante –, dar și pe cele extrașcolare, din proiecte cu tinerii sau mobilități internaționale.

Gândit ca „o carte de vizită” a unității de învățământ, evidențiind rata înaltă de promovabilitate a absolvenților seminariști de la Buzău la examenul de bacalaureat, respectiv rezultatele remarcabile obținute de elevi la olimpiadele și concursurile școlare locale și naționale din ultimii ani, site-ul are menirea să reflecte „modelul școlii teologice care armonizează legătura perenă între tradiția venerabilă a școlii buzoiene și modernitatea demersului didactic contemporan” – după cum se menționează în concluzia unui scurt istoric publicat pe una dintre paginile acestuia.